online prescription solutions
online discount medstore
pills online
buy lorazepam without prescription
xanax for sale
buy xanax without prescription
buy ambien without prescription
ambien for sale
buy modafinil without prescription
buy phentermine without prescription
modafinil for sale
phentermine for sale
lorazepam for sale
buy lexotan without prescription
bromazepam for sale
xenical for sale
buy stilnox without prescription
valium for sale
buy prosom without prescription
buy mefenorex without prescription
buy sildenafil citrate without prescription
buy adipex-p without prescription
librium for sale
buy restoril without prescription
buy halazepam without prescription
cephalexin for sale
buy zoloft without prescription
buy renova without prescription
renova for sale
terbinafine for sale
dalmane for sale
buy lormetazepam without prescription
nobrium for sale
buy klonopin without prescription
priligy dapoxetine for sale
buy prednisone without prescription
buy aleram without prescription
buy flomax without prescription
imovane for sale
adipex-p for sale
buy niravam without prescription
seroquel for sale
carisoprodol for sale
buy deltasone without prescription
buy diazepam without prescription
zopiclone for sale
buy imitrex without prescription
testosterone anadoil for sale
buy provigil without prescription
sonata for sale
nimetazepam for sale
buy temazepam without prescription
buy xenical without prescription
buy famvir without prescription
buy seroquel without prescription
rivotril for sale
acyclovir for sale
loprazolam for sale
buy nimetazepam without prescription
buy prozac without prescription
mogadon for sale
viagra for sale
buy valium without prescription
lamisil for sale
camazepam for sale
zithromax for sale
buy clobazam without prescription
buy diflucan without prescription
modalert for sale
diflucan for sale
buy alertec without prescription
buy zyban without prescription
buy serax without prescription
buy medazepam without prescription
buy imovane without prescription
mefenorex for sale
lormetazepam for sale
prednisone for sale
ativan for sale
buy alprazolam without prescription
buy camazepam without prescription
buy nobrium without prescription
mazindol for sale
buy mazindol without prescription
buy mogadon without prescription
buy terbinafine without prescription
diazepam for sale
buy topamax without prescription
cialis for sale
buy tafil-xanor without prescription
buy librium without prescription
buy zithromax without prescription
retin-a for sale
buy lunesta without prescription
serax for sale
restoril for sale
stilnox for sale
lamotrigine for sale

Ultra-mega-special-shine-teknologi

Det finns fackspråk som är värre än andra. Ta marknadsföringsspråket hos diverse skönhetsproduktsföretag till exempel. Töntigt är bara förnamnet! De inställsamma reklamrösterna på TV använder en rad obegripliga termer för att sälja in sina produkter. Det ska vara nytänkande, revolutionerande och innovativt. Schampooflaskorna innehåller t.ex. “Nutri-Filter UV- system”, “pärlproteiner”, “aktivt fruktkoncentrat” och “Cement-ceramide”. Tandkrämsföretagen slänger sig med begrepp som “Pure breath action”, “2X Enamel Strengthening formula” och “Pro Whitening & co-enzym-technologi” medan man inom hudvårdsindustrin pratar om antirynk-teknologi och Stimulift. Jodå, allt är säkert patenterat och “på riktigt”.

Det som irriterar mig mest är hur begreppen används.
- Köp vårt superschampoo med patenterad ultra-mega-special-shine-teknologi!
… och TV-tittarna ska reagera …
- Aha, patenterad ultra-mega-special-shine-teknologi! Ja, då måste jag ju bara köpa!
Vad de där teknologierna egentligen gör och hur de fungerar är det ingen som vet. Det är bara ett pinsamt uppenbart försäljningsknep.

(Bild:Gary Tamin/Sxc.hu)

One Comment

  1. thord wiman
    Posted July 22, 2011 at 6:48 pm | Permalink

    Ufh, vad läbbigt; människoomtanke och mijövänlighet är nog inte dessa produkters primära agenda. För mig ska en tandkräm vara minst Svanenmärkt som borgar för suspekta substansers bannlysthet.

    Tänk att det nästan som i sagans värld finns ett ord, begreppet “Konsumentmakt” som ännu ändå inte mer aktivt genomsyrar människans medvetande om vad vi verkligen kan åstadkomma tillsammans. Konsumentmakt och sociala medier (diktatorers mardröm i Mellanöstern, Nordafrika…) som verktyg för en renare miljö, ett helt annat ansvar, långsiktigt. Det är vi konsumenter som bestämmer!

    Vi kan börja med (Ultra-mega-special-shine-teknologi) tandkräm. Tre miljoner liter per år är åtgången. Här finns mycket att göra och året måste absolut inte enbart bestå av en miljövecka anordnad av SNF.

    Hej Liza. Välkommen tillbaka! Ringer inte in ännu på ett tag. Vila på du. Ciao.

    [Reply]

    Liza Reply:

    Hej Thord!
    Kloka tankar (som vanligt!). Håller med dig helt. Det är upplyftande med företag som inte idiotförklarar sina potentiella kunder genom löften om super-duper-teknologier. Deras sätt att försöka fånga kunder har motsatt effekt på mig. Jag blir avskräckt.

    Förresten: Jag funderar, precis som du, på konsumentens makt. Vi utnyttjar inte den. Vi kan göra mer.

    Ja, nu återstår det två veckor tills det ringer in. Jag ska njuta av de dagar som är kvar. Hoppas att du har det bra!

    Hälsn. Liza

    [Reply]

Skicka en kommentar

Your email is never shared. Required fields are marked *

*
*