online discount medstore
advair diskus for sale
buy advair diskus without prescription
allegra for sale
buy allegra without prescription
aristocort for sale
buy aristocort without prescription
astelin for sale
buy astelin without prescription
atarax for sale
buy atarax without prescription
benadryl for sale
buy benadryl without prescription
buy clarinex without prescription
clarinex for sale
buy claritin without prescription
claritin for sale
buy flonase without prescription
flonase for sale
buy ventolin without prescription
ventolin for sale
amoxil for sale
buy amoxil without prescription
augmentin for sale
buy augmentin without prescription
bactrim for sale
buy bactrim without prescription
biaxin for sale
buy biaxin without prescription
buy cipro without prescription
cipro for sale
buy cleocin without prescription
cleocin for sale
buy dexone without prescription
dexone for sale
buy flagyl without prescription
flagyl for sale
buy levaquin without prescription
levaquin for sale
buy omnicef without prescription
omnicef for sale
amaryl for sale
buy amaryl without prescription
buy cozaar without prescription
cozaar for sale
buy diabecon without prescription
diabecon for sale
buy glucophage without prescription
glucophage for sale
buy glucotrol without prescription
glucotrol for sale
buy glucovance without prescription
glucovance for sale
buy micronase without prescription
micronase for sale
buy prandin without prescription
prandin for sale
buy precose without prescription
precose for sale
buy cialis professional without prescription
cialis professional for sale
buy cialis soft without prescription
cialis soft for sale
buy cialis super active without prescription
cialis super active for sale
buy cialis without prescription
cialis for sale
buy levitra without prescription
levitra for sale
buy viagra professional without prescription
viagra professional for sale
buy viagra soft without prescription
viagra soft for sale
buy viagra super active without prescription
viagra super active for sale
buy viagra super force without prescription
viagra super force for sale
buy viagra without prescription
viagra for sale
buy celebrex without prescription
celebrex for sale
buy colcrys without prescription
colcrys for sale
buy feldene without prescription
feldene for sale
buy imitrex without prescription
imitrex for sale
buy inderal without prescription
inderal for sale
buy indocin without prescription
indocin for sale
buy naprosyn without prescription
naprosyn for sale
buy pletal without prescription
pletal for sale
buy robaxin without prescription
robaxin for sale
buy voltaren without prescription
voltaren for sale

Ultra-mega-special-shine-teknologi

Det finns fackspråk som är värre än andra. Ta marknadsföringsspråket hos diverse skönhetsproduktsföretag till exempel. Töntigt är bara förnamnet! De inställsamma reklamrösterna på TV använder en rad obegripliga termer för att sälja in sina produkter. Det ska vara nytänkande, revolutionerande och innovativt. Schampooflaskorna innehåller t.ex. “Nutri-Filter UV- system”, “pärlproteiner”, “aktivt fruktkoncentrat” och “Cement-ceramide”. Tandkrämsföretagen slänger sig med begrepp som “Pure breath action”, “2X Enamel Strengthening formula” och “Pro Whitening & co-enzym-technologi” medan man inom hudvårdsindustrin pratar om antirynk-teknologi och Stimulift. Jodå, allt är säkert patenterat och “på riktigt”.

Det som irriterar mig mest är hur begreppen används.
- Köp vårt superschampoo med patenterad ultra-mega-special-shine-teknologi!
… och TV-tittarna ska reagera …
- Aha, patenterad ultra-mega-special-shine-teknologi! Ja, då måste jag ju bara köpa!
Vad de där teknologierna egentligen gör och hur de fungerar är det ingen som vet. Det är bara ett pinsamt uppenbart försäljningsknep.

(Bild:Gary Tamin/Sxc.hu)

One Comment

  1. thord wiman
    Posted July 22, 2011 at 6:48 pm | Permalink

    Ufh, vad läbbigt; människoomtanke och mijövänlighet är nog inte dessa produkters primära agenda. För mig ska en tandkräm vara minst Svanenmärkt som borgar för suspekta substansers bannlysthet.

    Tänk att det nästan som i sagans värld finns ett ord, begreppet “Konsumentmakt” som ännu ändå inte mer aktivt genomsyrar människans medvetande om vad vi verkligen kan åstadkomma tillsammans. Konsumentmakt och sociala medier (diktatorers mardröm i Mellanöstern, Nordafrika…) som verktyg för en renare miljö, ett helt annat ansvar, långsiktigt. Det är vi konsumenter som bestämmer!

    Vi kan börja med (Ultra-mega-special-shine-teknologi) tandkräm. Tre miljoner liter per år är åtgången. Här finns mycket att göra och året måste absolut inte enbart bestå av en miljövecka anordnad av SNF.

    Hej Liza. Välkommen tillbaka! Ringer inte in ännu på ett tag. Vila på du. Ciao.

    [Reply]

    Liza Reply:

    Hej Thord!
    Kloka tankar (som vanligt!). Håller med dig helt. Det är upplyftande med företag som inte idiotförklarar sina potentiella kunder genom löften om super-duper-teknologier. Deras sätt att försöka fånga kunder har motsatt effekt på mig. Jag blir avskräckt.

    Förresten: Jag funderar, precis som du, på konsumentens makt. Vi utnyttjar inte den. Vi kan göra mer.

    Ja, nu återstår det två veckor tills det ringer in. Jag ska njuta av de dagar som är kvar. Hoppas att du har det bra!

    Hälsn. Liza

    [Reply]

Skicka en kommentar

Your email is never shared. Required fields are marked *

*
*